2 wpis

 

Do Systemu Informacji Przestrzennej dołączono e-usługi, zrealizowane m.in. w ramach postępowania „Rozbudowa Systemu PZGiK o nowe usługi, Modernizacja sieci uzbrojenia terenu (GESUT), Opracowanie danych fotogrametrycznych oraz modelu 3D miasta” zadanie nr 1, a także już istniejące.

 

 

Tym samym w systemie występuje trzy grupy e-usług:

 

  • E-Usługi ARCHITEKTURA
  • E-Usługi GEODEZJA
  • INNE

 

Łącznie System udostępnia 11 e-usług, 3 i 5 poziomu dojrzałości.

 

 

Wyjaśnienie:

 

3 poziom dojrzałości – dwustronna interakcja. Odbiorca komunikuje się z instytucją drogą elektroniczną, a one odpowiadają mu tą samą drogą (komunikacja jest dwustronna).

 

5 poziom dojrzałości – personalizacja (indywidualizacja). Najwyższy poziom dojrzałości elektronicznej usługi publicznej. W ramach poziomu 5 można realizować takie działania, które oprócz możliwości pełnego załatwienia danej sprawy zawierają dodatkowo np. mechanizmy personalizacji, tj. dostosowania sposobu świadczenia do szczególnych uwarunkowań i potrzeb klienta (np. oferowanie częściowo wypełnionych formularzy, poinformowanie klienta sms-em o zbliżającej się potrzebie wykonania danej czynności urzędowej).